1. نظارت بر انجام وظايف واحدهاي مربوط و برنامه ريزي و تقسيم کار و ايجاد هماهنگي بين واحدهاي تحت نظر
2. نظارت بر اجراي امور استخدامي کارکنان موسسه با رعايت قوانين و مقررات استخدامي و صدور احکام از قبيل ( استخدام ، ارتقاي رتبه ، سنوات خدمتي ، مأموريت ، مرخصي ها و غيره )
3. نگهداري پرونده هاي استخدامي جاري و راکد و تهيه و جمع آوري آمار و اطلاعات پرسنلي مورد نياز مؤسسه
4. برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي آموزشي کارکنان در رابطه با اهداف برنامه ريزي شده و ملحوظ داشتن دستورالعمل و ضوابط ابلاغي
5. عقد قرارداد خريد خدمت از اشخاص حقيقي و حقوقي بر اساس اختيارات تفويضي
6. مراقبت در امر حضور و غياب کارکنان و تهيه گزارشات مربوط به واحدهاي تحت پوشش
7. بررسي و مطالعه در مورد تشکيلات مؤسسه وظايف و مسئوليت هاي مناسب با اهداف در چشم انداز و اساسنامه مؤسسه
8. انجام مقررات رسيدگي تخلفات در کميته انضباطي کارکنان و اجراي احکام صادره توسط مراجع ذيصلاح
9. تنظيم برنامه تشکيل کميته اجراي طبقه بندي مشاغل و ارائه پيشنهاد ها با مدارک و قوانين مربوط
10. اجراي مصوبات هيأت رئيسه در خصوص کارکنان و اعضاء هيأت علمي مؤسسه
11. انجام کليه امور مربوط به استخدام اعضاء هيأت علمي طبق مصوبات دفتر جذب و گزينش و ارزيابي اعضاء هيأت علمي
12. نظارت بر امور دبيرخانه چاپ و تکثير و نامه رساني
13. انجام امور اداري فعاليتهاي غير مستمر در قالب استفاده از کارکنان ساعتي ، پروژه اي و موارد مشابه
14. نظارت و هماهنگي در انجام فعاليت هاي مربوط به منابع انساني مراکز و مؤسسات وابسته
15. تهيه گزارش هاي لازم براي ارائه به مقام مافوق
16. تهيه گزارشات ماهانه مربوط به ساعت کار ( کارکرد ) نيروهاي مؤسسه
17. انجام امور مربوط به بيمه کارکنان و هيأت علمي
18. فراهم آوردن تمهيدات لازم و اجراي برنامه هاي رفاهي براي کارکنان و هيأت علمي
19. جمع آوري و نگهداري و به روز نگهداشتن اطلاعات و آمار کليه کارکنان و اعضاء هيأت علمي مؤسسه
20. اقدام لازم براي صدور به موقع احکام پرسنلي (کارکنان ، مديران و اعضاء هيأت علمي مؤسسه)
آدرس: قم - بلوار محمدامین(ص) - بلوارجمهوری اسلامی - موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)