1. نظارت بر تدوين ساختار تشکيلاتي بخش هاي مختلف مؤسسه.
2. تدوين ساختار تشکيلاتي معاونت اداري، مالي.
3. نظارت بر چگونگي گردش کار و مطالعات مربوط به بهبود و روش هاي اداري مالي.
4. نظارت بر فراهم آوردن امکانات اجراي برنامه هاي آموزش قبل و ضمن خدمت کارکنان وتهيه و تنظيم برنامه هاي آموزش کوتاه مدت و کاربردي مورد نياز کارکنان مؤسسه.
5. نظارت بر جذب و تأمين نيروي انساني مورد نياز مؤسسه و اتخاذ تصميم های لازم در اين زمينه و در چهارچوب ضوابط اجرائي و مصوبه های هيأت رئيسه.
6. نظارت بر اجراي صحيح قوانين استخدامي و مالي و امور مربوط به طرح طبقه بندي مشاغل ، شرح وظايف و پست هاي سازماني.
7. نظارت بر تهيه و تنظيم و اجراي طرح ها و پروژه هاي معاونت اداري مالي.
8. تدوين برنامه ها وخط مشي واحدهاي تحت نظارت.
9. نظارت بر انجام خدمات عمومي و تهيه وسائل و لوازم مورد نياز مؤسسه.
10. نظارت بر انجام کلّيه هزينه هاي پرسنلي اداري، عمراني و غيره مؤسسه از محل اعتبارات عمومي و اختصاصي و امضاء کلّيه چک ها و اسناد مربوط در حدود اختيارات تفويضي.
11. هماهنگي با ساير معاونت ها و واحدهاي تحت سرپرستي رياست مؤسسه و به منظور پيشبرد برنامه و تحقّق اهداف مؤسسه.
12. برقراري ارتباط با وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي و نهادها بر حسب موضوع مورد نیاز.
13. نظارت بر تهيه و تنظيم دستورالعمل ها و بخشنامه هاي اداري مالي، تشکيلاتي و بودجه و ارائه طريق به واحدهاي مختلف مؤسسه در چهارچوب قوانين مربوط.
14. نظارت بر کنترل حضور و غياب کارکنان و اتخاذ روش هاي مناسب در جهت امر حضور و غياب کارکنان برابر مقرّرات مربوط.
15. سرپرستي و نظارت بر کلّيه ي امور مربوط به رفاه ، تعاون کارکنان از قبيل بيمه، مسکن ، وام و ... .
16. نظارت مستمّر بر اجرای طرح های عمرانی مؤسسه به منظور تأمین منابع و امکانات مورد نیاز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از آنها.
17. پيشنهاد نصب و عزل مديران به هيأت رئيسه جهت تصويب.
18. ارائه اصلاحات ساختار معاونت به هيأت رئيسه جهت تصويب.
19. اولويت بندي و مديريّت هزينه هاي مؤسسه متناسب با سياست هاي کلّي مصوّب هيأت رئيسه.
آدرس: قم - بلوار محمدامین(ص) - بلوارجمهوری اسلامی - موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)